להלן מידע על מרכזי הלמידה בגן:

HUGIM

מרכז האומנות:

ילדי הגן עוסקים הרבה ביצירה. הצורך בהבעה יצירתית והכושר היצירתי, מצויים בכל הילדים מטבעם. הם מבינים את שפת הצבע והצורה עוד לפני שהם מבינים מלים ומושגים.
הפתיחות הטבעית שלהם וההתלהבות שיש להם ליצירה, מהוות קרקע פורייה להעשרה. ככל שיקלטו מושגים אלו בגיל צעיר יותר, הדברים ייחרטו טוב יותר במוחם ובליבם. לילדים בגיל מאוחר יותר להבין יצירות אמנות מכל מקום ותקופה.
ילדים צעירים מגלים רגישות רבה לשפה החזותית. הפתיחות הטבעית שלהם מאפשרת לנו לזמן להם מפגש חוויתי עם יצירות אמנות.

כמו כן ילדים צעירים גדלים בדרך כלל על אמנות של עצמם, הם לומדים את שפת האמנות באמצעות היצירה העצמית.
במפגש הפעיל עם יצירות אמנות חווים הילדים אופני ביטוי מגוונים, ואוצר הדימויים הפנימיים שלהם מתעשר.
ההתנסות במפגש עם יצירות אמנות מפתחת את ההבעה העצמית שלהם ונפתחות בפניהם אפשרויות ביטוי רב כיווניות.
הנחות היסוד של הנושא שאנו מעבירים בגן הן: שצריך לדעת את האמנות ולא רק לדעת על אמנות בשביל לחוות אותה בצורה משמעותית.

אנו במסגרת הגן מאפשרים לילדים לבטא את התרשמותם מיצירות אמנות בשפת האמנות. לשם כך אנו מזמנים להם חומרי יצירה תואמים ומגוונים, שבאמצעותם יביעו את עצמם, באופן זה תיווצר היכרות משמעותית יותר עם יצירות אמנו, שהילדים יצרו אתן קשר של התבוננות בלבד.

הציור חייב שיתן למסתכל יותר ממה שיש בו, שלא יסתפק במידע הגלוי שבציור, כי אם יעורר את הצופה לתוספת של מחשבה הרגשה והתעלות.במופשט, החללים הצורות, הקווים, הגוונים הצבעים מסוגלים לפעול על רגשותינו ועל תפיסתנו השכלית גם בהיותם שרויים במנותק מכל דימוי מוכר ובר זיהוי, כשם שהלחנים ההרמוניות והמקצבים המוסיקליים פועלים במנותק מכל מהות ממשית אחרת.הציור לפני היותו סוס או אישה או ספור עם, הוא קודם כל משטח מכוסה בצבעים המאורגנים.הציור הוא מנגינה של צבעים וצורות, ציור הוא שיר בלי מילים רק מנגינה.ציור הוא משחק של צורות וצבעים, הצייר קובע את חוקי המשחק מספר המשתתפים ואת מהלך המשחק.ציור הוא טיול של העין בין הצבעים והצורות, טיול מלא הרפתקאות.

 

מרכז המוזיקה:

 

המוסיקה – על מגוון הפעילות שבה – מהווה דרך ביטוי רוחנית, ריגושית, חברתית ויצירתית לכל אדם מגיל צעיר ביותר.
הגישה שלפיה אנו עובדים בגן רואה במתן הזדמנות לכל ילד להיחשף לאמנות המוסיקה ערך עליון. חשיפתו ותגובותיו של הילד שואבים את גירוייהם מתופעות אקוסטיות. ילדים קולטים גירויים מוסיקליים ומסוגלים להגיב עליהם עוד בטרם החלו לדבר, ולכן יש לנצל כושר זה במוקדם ככל האפשר.

אנו לומדים להכיר מה זה אופרה, להאזין למוסיקה קלאסית, כלי נגינה שונים, תווים, מקצבים, ועוד. כמו כן הילדים לומדים לנגן על מטלופונים. ונגינה על דרבוקות.

אתם מוזמנים לבקר במרכז המוסיקה שלנו.

מרכז מוטורי:

 

האמירה "נפש בריאה בגוף בריא" צופנת בחובה קריאה לפעילות גופנית סדירה. כאשר מדובר בילדים קטנים יש לאמירה זו משמעות מיוחדת, אצלם התנועה והפעילות הן יסוד מוסדר ומקור להתפתחות. בגיל הרך התנועה היא צורך פיזי, דרך לבטא רגשות וגם אחת מאופני הלמידה החשובות.

תוך תנועה קונה הילד שליטה בסביבתו רוכש מושגים תחושתיים ראשוניים כבסיס להפשטה ולומד להכיר את עולמו.
ילדים קטנים מתנועעים מים היוולדם והם הולכים ומפתחים את המיומנות הגופנית בתהליך מתמיד של התמודדות. עידוד פעילות גופנית מגוונת ומאוזנת עשוי לתרום להתפתחות הילד כאישיות שלמה ולמיצוי כל היכולות הטמונות בו. חינוך סדיר לתנועה יבטיח לנו, מחנכי הילד, כי אנו עושים כמיטב יכולתנו לקידומו. זיקת הגומלין בין התפתחות האינטלקטואלית והרגשית של הילד בגיל הרך לבין התפתחותו המוטורית הוכח כבר במחקרים רבים, כיום ברור למחנכים, שהפעילות   המוטורית המודרכת היא הגורם בעל משקל בהתפתחות הכללית של הילד.

התפתחות מוטורית נאותה פירושה שליטה רצונית על מערכת השרירים. היא קשורה לתהליכים פנימיים המתרחשים בגוף ומושפעת במידה רבה מגרויים סביבתיים.

גוף בריא הוא הבסיס לתפקוד מנטלי טוב יותר.

מרכז הג'ירף:

 
התוכנית מקנה לילדים את מיומנויות התקשורת המקרבת, ומקשרת אותן אל הערכים ההומניסטיים שבבסיסן: ההכרה באנושי שבזולת ואכפתיות כלפיו.

המטרה של התוכנית הנ"ל היא ליצור אצל הילדים הפנמה של ערכי יסוד כהתחשבות בזולת, הבנה ברכיו, נכונות לדחיית סיפוקים מיידיים, מניעת אלימות וסובלנות.

בשפת הג'ירף אנו מתייחסים לדברים שבלב, שיום רגשות. שפת הלב מתעניינת ברגשות ובצרכים שלי ושל השני. היא מביעה בכנות ובפתיחות את רגשות הדובר ומתעניינות באופן אמפאתי ברגשותיו ובצרכיו של השני.
זוהי שפה, המגבירה את יכולתנו להגיב באהדה לאחרים, ולטפח את יכולתם שלהם להגיב אלינו מאותו מקום.

הלב הוא מחבוא
הלב הוא מחבוא
לכל הדברים שלא יכולים להגיד בקול.
כשאני רוצה לספר על ילדה שאני אוהב
ומפחד שיצחקו לי
אני מספר בלב.
כשאני רוצה להגיד מילה גסה
ומפחד שאבא ואמא ישמעו
אני אומר בלב.
יש דברים שאני יודע בלב
וכשאני צריך להגיד אותם בקול
אני לא יכול.

 

 

חוגי תנועה לגיל הרך בגן מירי

 

לפי שיטת תנועות בהדרכתה של גילה התרסי
גילה התרסי, מורה למחול ותנועה לגיל הרך, מרפה בתנועה.
לימודים: סמינר הקיבוצים ואוניברסיטת- NYU, ניו יורק.

 

שיטת תנועות מבוססת על 20 שנות ניסיון בתנועה ובמחול לגיל הרך, בעבודה בגני ילדים, בחוגים פרטיים ובמסגרת החינוך המיוחד.השיטה מבוססת על הקשר המדעי המוכח בין יכולת תנועתית ליכולותחברתיות, לימודיות ורגשיות.בשיעורי התנועה אני שמה דגש על הקשרים אלו תוך לימוד חוויתי ומהנה עשיר באביזרי תנועה, מוסיקה ודמיון.העבודה בקבוצות קטנות תוך שימת דגש על קשר אישי הנותן מענה לצרכיו של כל ילד וילד.

 

מבנה השיעור
חלק 1: חימוםהחימום הוא קבוע בכל השיעורים ובמהלך השנה אני מעלה את רמת התרגילים לפי יכולת הילדים.החימום מתקיים עם מוסיקה ודימויים מעולם החיות במהלכו אני עובדתעם הילדים על חיזוק הגוף, גמישות, זריזות, מוטוריקה גסה ועדינה, דיוקתנועתי, התארגנות הגוף במרחב ועוד.
חלק 2: יוגהלאחר החימום אני עובדת עם הילדים על תרגילי יוגה במשך מספר דקות.מטרת היוגה לשלב בין גוף לנפש ועבודה אישית עם כל ילד במרחב האישי.בתרגילי היוגה יש עולם דימויים שלם כמו נחש קוברה, לוויתן, אבא חוטב עצים,סרטן יוצא מהמים ועוד.עד סוף השנה הילדים מתרגלים 15 תנוחות יוגה שונות.
חלק 3: נושא השיעורלאחר החימום והיוגה הילדים מקבלים בכל שיעור אביזר תנועתי חדש המשרתאת מטרת השיעור.נושא השיעור והאביזר בשילוב סגנונות מוסיקה ודמיון מודרך, מקנים הנאהולימוד חוויתי עם דגש על עבודה אישית עם כל ילד וילד ע"פ צרכיו.

 

הגינה הלימודית

הגינה הלימודית משמשת מעבדה ללימודי טבע וסביבה. העיסוק בנושא מכוון לקרב את הילדים לאהבת העבודה ולהבנת חשיבותה. באמצעות הגינה הלימודית הילדים לומדים לערוך תצפיות, להתבונן, לעקוב ולמדוד.

שלבים בהכנת הגינה הלימודית:

* * איתור שטח הגינה
* * הקמת הגינה ובנייתה.
* * זריעה, טמינה, ושתילה.
* * הכנת מנבטה.

הפעילות:

שימוש בכלי עבודה: מגרפה, קלשון, מעדר.
זריעה של ירקות, פרחים
שתילה של תבלינים, פרחים
זיהוי הדחליל והכרת תפקידיו
הכנת דחליל
צפייה בתהליכי הגידול,
מעקב וטיפול בצמחים – נביטה, פריחה ועוד.

מזון מן הצומח: שורש-סלק, גזר, סלרי, בצל ,עלים- חסה, כרוב, בצל, פטרוזיליה, פרח- כרובית, הכנת מזונות מירקות שונים.

* אנא היו שותפים לחוויה ולתהליך. התבוננו בערוגות ששם זרענו פרחים וטמנו פקעות של נרקיסים, כלניות, צבעונים.

 

* התבוננו מה קורה בתוך הקנקלים.

 

* כמו כן הציצו בערוגות הקבוצתיות.

 

Bitnami